VĂtejte ve svÄ›tÄ›, kde testovánĂ pĹ™estává bĂ˝t strašákem a stává se hrou! PĹ™edstavujeme vám MozkomixĂ©ra – kreativnĂho agenta, kterĂ˝ umĂ vytvoĹ™it otázky a kvĂzy s dĹŻvtipem i jemnou dávkou chaosu. ProtoĹľe co si budeme povĂdat – vÄ›domosti chutnajĂ lĂp, kdyĹľ se podávajĂ s nadsázkou a špetkou humoru.
Co je Mozkomixér?
MozkomixĂ©r nenĂ robot. Je to vytunÄ›nĂ˝ mozkodÄ›lnĂk, kterĂ©ho mĹŻĹľete požádat o otázky na jakĂ©koliv tĂ©ma – od sloĹľitĂ© syntaxe aĹľ po rozbor postav z Marvelu. UmĂ:
pĹ™ipravit tematickĂ© kvĂzy,
psát testy pro různé úrovně žáků,
vytvářet otázky se slovnĂmi hĹ™ĂÄŤkami, hádankami nebo modernĂmi kulturnĂmi odkazy.
AĹĄ uÄŤĂte ÄŤeštinu, biologii nebo dÄ›jepis, MozkomixĂ©r dodá vĂ˝uce novĂ˝ Ĺ™Ăz.
Jak vypadá výuka s Mozkomixérem?
PĹ™Ăklad 1 – Literatura:
„KterĂ˝ ÄŤeskĂ˝ básnĂk by dnes asi zakládal podcast o melancholii, otcovraĹľdÄ› a Jarmile?“
a) Barbora Panklová
b) František Gellner
c) Karel Hynek Mácha
d) Jarek NohavicaÂ
PĹ™Ăklad 2 – Syntax:
„KterĂ˝ z následujĂcĂch pĹ™ĂkladĹŻ obsahuje pĹ™ĂsloveÄŤnĂ© urÄŤenĂ mĂsta?“
a) „Tady to smrdà jako slohová práce po didakťáku.“
b) „KdyĹľ se uÄŤĂ, vypadá jako hrdina tragĂ©die.“
c) „Zvolna odešel a dramaticky máchl uÄŤebnicĂ.“
d) „NeuÄŤil se, protoĹľe mu to pĹ™išlo jako koncept z paralelnĂho vesmĂru.“
ProÄŤ ho pouĹľĂt právÄ› teÄŹ?
Žáci se zapojà – otázky jsou zábavnĂ©, asociativnĂ, ÄŤasto s neÄŤekanou pointou.
Vy se nezbláznĂte – testy mĹŻĹľete zadat na mĂru vÄ›kovĂ© skupinÄ›, obtĂĹľnosti i stylu vĂ˝uky.
KreativnĂ rozvoj – MozkomixĂ©r podporuje asociativnĂ myšlenĂ, hravost a zvĂdavost.
Závěr: Smějte se, testujte a vzdělávejte
Ĺ kola nemusĂ bĂ˝t nudná a testy nemusejĂ bĂ˝t stresujĂcĂ.
S agentem MozkomixĂ©r pĹ™icházĂ do vĂ˝uky hravost, kritickĂ© myšlenĂ a pĹ™edevšĂm radost z objevovánĂ.
– na pĹ™esnĂ©m návodu, jak agenta vyuĹľĂt, se pracujeÂ